reklama

Súčasť kultúry

,,Haha, ten bol dobrý!“ Reakcia sprevádzaná úprimným smiechom na môj neúmyselný vtip - ,, ja som si vždy myslela že vy Dáni ste takí slušní, rezervovaní, uhladení a ekologický.” Pretože to skutočne nie je celkom tak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Všade sú koše na separovaný odpad, ale načo by sme do toho koša tú prázdnu plechovku od piva odniesli, keď ju môžeme nechať na stole alebo hodiť na zem?

Dane sú predsa vysoké a štát má dostatok peňazí na upratovacie služby, teda to tu vyzerá čisto, aj keď v mentalite, hlavne mladých, to asi nebude.

Drsnejšie, divokejšie – to je text súčasného dánskeho párty hitu. Nie refrén, ani úryvok, skutočne to je celý text. A dav začína šalieť.

Uvítacia komisia na Intro výlete nalieva do úst všetkým prichádzajúcim glg či dva typického dánskeho alkoholu – čo po rituáli zostane, treba potom samozrejme čo najrýchlejšie vypiť. Hrajú sa rôzne šampionáty– beer-pong – hádzanie pingpongovej loptičky do pohárov s pivom, súťaže - každý tím dostane fľašu a vyberú spomedzi seba štyroch najzdatnejších pijanov, ktorí majú za úlohu vyprázdniť fľaše ostatných tímov – prvé dva tímy, ktorým ostatní vypijú všetok alkohol čistia záchody! Ranné budenie prebieha zapnutím superhlasnej hudby a strkaním fľaše vodky do úst spiacim ľuďom – to je pravá dánska uvítacia párty!

To by ste asi nečakali, že?

Ani ja som to nečakala. Nikoho piť nenútia, môžete si ísť svojou cestou a odsudzovať Vás nebudú. Tu sa za nič neodsudzuje. Stačí zakrútiť hlavou. No je to ,, súčasť kultúry”.

To mi povedali, keď som vyjadrila prekvapenie a zo začiatku aj mierne zhrozenie, z toho, koľko toho dokážu vypiť.

Pred oficiálnym začiatkom štúdia je tu zvykom nováčikov privítať a osláviť ich úspech. Ide o to, aby sa spolužiaci spoznali, aby spoznali nové mesto, prípadne krajinu.

Náš uvítací týždeň, teda vlastne dva, boli naozaj skvelé. Program sme mali nabitý od rána do večera. Hrali sme rôzne zoznamovacie hry v skupinách, do školy boli pozvaní zástupcovia úspešných firiem, ktorý nám robili prezentácie, nie tie nudné, typu kto sme, čo robíme, v ktorom roku sme koľko zarobili a podobne. Ale boli to naozaj zaujímavé prejavy. Prišli nás motivovať a ukázať nám, kde sa môžeme po skončení školy nachádzať, ak budeme chcieť. Takisto sme sa zoznámili s obrovskými možnosťami, ktoré nám CBS ponúka. Študentské organizácie, dobrovoľné aktivity, stáže, rôzne študijné programy s možnosťami práce s Googlom, Microsoftom, alebo pár semestrov v Kalifornii či Hong Kongu... Bolo to obrovské množstvo informácií naraz, a vyskúšať sme zo začiatku chceli všetko. Teraz, keď nám už začala škola pomaly zisťujeme, že nemáme čas vôbec na nič, ale o tom potom :-).

Súčasť uvítania, ktorá ma najviac prekvapila, bol takzvaný Cabin Trip, Čo sa dialo tam som už, myslím, dostatočne načrtla na začiatku.

Do väčších detailov zachádzať nebudem. Mám sa dobre mami :-).

Ale čo nato ostatní? Dáni predsa tiež majú rodičov a autority, pýtate sa, ako je to možné, že nikomu nič nevadí?

Ale vadí. Moja súčasná pani domáca, má dvoch synov približne v mojom veku. Rozprávala som jej svoje zážitky z uvítacích týždňov a ona len prikyvovala.
- Áno, u nás je to zvykom. Vždy pred začiatkom školy majú noví študenti uvítanie a dosť sa tam pije. Mám kvôli tomu starosti, ale tuto je to bežné.
Povedala som jej nato, že moji spolužiaci si to ospravedlňujú tým, že to patrí k dánskej kultúre a Birgitte hovorí:
- Áno, to je pravda, tu si každý dá rád po robote alebo po škole, pohár či dva piva. Mladým to nezakazujeme, aj keď niekedy je to naozaj príliš.

Behom týchto úvodných dní sme často chodili na párty, pred ktorou sa bolo treba ,,rozohriať” u niektorého z našich sprievodcov uvítacím týždňom. Sedeli sme na dvore za domom, stôl plný pív a iných tekutých ,,dobrôt” okolo nás behali deti, hojdali sa a preliezali preliezky, mamičky na ne dohliadali a my sme si o 6-tej podvečer, pár metrov od nich, posúvali fľašu...

Bolo to veľmi zvláštne.

Ale nikto nič nenamietal.

Je to predsa súčasť kultúry.

Martina Vrzalová

Martina Vrzalová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Už vysokoškoláčka rozhodnutá vyťažiť maximum z ponúkaných možností. Či sa mi to podarí, uvidíme :-) Zoznam autorových rubrík:  DánskoSlovensko

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu